Fasttony.es: optymalizacja reklamy – Facebook

FastTony.es to narzędzie, służące do optymalizowania kampani reklamowych na Facebooku pod względem efektywności. Jak twierdzi jego współtwórca, Daniel Kędzierski, dzięki modelowi rozliczeniowemu stosowanemu przez FastTony, reklamodawca płaci tylko za przejścia klientów na stronę, nie zaś za wszelkie aktywności użytkowników na Facebooku. Pozwala to zaoszczędzić na wydatkach reklamowych.

Ale od początku. Z Danielem Kędzierskim poznaliśmy się podczas konferencji Marketing Day. Miałam wystąpienie pierwszego dnia. Prawdę mówiąc byłam dość mocno zmęczona, ale gdy podszedł do mnie jeden ze słuchaczy i zaczął opowiadać o tym, jakie narzędzie do targetowania reklam na Facebooku stworzył, słuchałam go dwie godziny. To był właśnie Daniel. Tak narodził się pomysł na wywiad, przeprowadzony dobre kilkanaście tygodni później.

optymalizacja reklamy facebook

Daniel Kędzierski, współtwórca Fasttony.es

Anna Miotk: Opowiedz coś więcej o sobie. Podczas konferencji Marketing Day dowiedziałam się, że prowadziłeś w życiu wiele firm, a teraz ciągle się rozwijasz.

Daniel Kędzierski: To prawda. Prowadzę przedsiębiorstwa od 16 lat, a od 11 robię to dla siebie. Wcześniej byłem managerem w firmie i zarządzałem mniejszymi jednostkami, potem stwierdziłem, że stworzę coś dla siebie i tak powstała moja pierwsza firma. Oprócz sprzedaży stacjonarnej równolegle rozwijałem kanał dystrybucji internetowej. Wpadłem na pomysł, aby odkupić firmy, zajmujące się pozycjonowaniem innych marek, których byłem klientem – w ten sposób powstała moja druga firma. Kolejna zrodziła się z kupna udziałów w firmie, która obsługiwała nasz fanpejdż. W tej chwili zajmuję się tworzeniem reklam na Facebooku oraz poszukiwaniem skutecznego sposobu dotarcia do odbiorców. To jest właśnie FastTony.es.

AM: Skąd pomysł na narzędzie do optymalizacji kampanii na Facebooku?

DK: Wszystkie prowadzone przeze mnie firmy nie powstały przypadkiem. Na początku byłem ich klientem  i widziałem, jak wygląda to z zewnątrz. Moją firmę zacząłem rozwijać, żeby docierać do klientów. Potem postawiłem sobie za cel, aby sukcesywnie zwiększać zasięg w celu komercjalizacji i przeprowadzania transakcji. Co istotne, FastTony w przeciwieństwie do Google AdWords pokazuje pełny, graficzny produkt z prawdziwą ceną. Klient jest świadomy tego, co kupuje, bez konieczności klikania i przechodzenia z jednej reklamy w kolejną. Multi Product Ads, który oferujemy, jest przeznaczony dla sklepów internetowych, gdzie sprzedaje się produkty za ustaloną cenę, a użytkownik przechodzi do strony docelowej już po zapoznaniu się z ceną i specyfikacją danego towaru. Dzięki temu płacimy tylko za tych klientów, którzy świadomie klikają. Brak ograniczeń tekstu do dwóch linijek, jak w przypadku Google, pozwala przekazać dużo więcej informacji, a dodanie ceny i danych teleadresowych pomaga w sprzedaży nawet bez kliknięć.

AM: Część osób korzysta z Facebookowego narzędzia Power Editor. Mogą więc padać pytania, że skoro kupuję reklamę na Facebooku przez PE to po co mi osobna nakładka do planowania reklam w tym serwisie?

DK: Odpowiadam – PE to narzędzie, które jest powszechnie dostępne, ale mocno ograniczone w swoich funkcjach. Facebook ma ofertę skierowaną dla dużych agencji. W PE i Facebooku nie ma możliwości płacenia wyłącznie za przejścia na stronę. Każdy komentarz, like, share czy jakiekolwiek inne kliknięcie, jest płatne. Przykład: mamy 10000 interakcji z użytkownikiem (polubienie, komentarz, udostępnienie), ale tylko 100 osób kliknęłoby, aby przejść na stronę www. Korzystając z fastTony.es płacimy wtedy tylko za te sto przejść. Najgorsze są sytuacje, kiedy post jest bardzo angażujący, wzbudza dużo emocji, odbiorcy odpowiadają na komentarze, dołączają na bieżąco do dyskusji, jednak żaden z nich nie decyduje się odwiedzić strony, a standardowa forma rozliczeń, dostępna w PE, zmusza nas do płacenia za każdą interakcję.

Kolejną funkcjonalnością jest Multi Product Ads. Dzięki niej możemy wyświetlić zaawansowaną reklamę, np. Multiproduct (kilka produktów/zdjęć/video/odcinków za jednym razem). Oznacza to, że możemy prezentować ludziom reklamy naszych produktów czy usług wtedy, gdy będą w pobliżu i naprawdę mogą się nimi zainteresować. Kiedy przedstawiamy ofertę w ten sposób, spada szansa na bezwartościowe kliknięcia, za które będziemy musieli zapłacić. Możliwe jest również połączenie reklamy MPA (Multi Product Ads) z przyciskami CTA (Call to Action) takimi jak np. „Kup teraz”, „Dowiedz się więcej” lub „Jak dojechać”.

optymalizacja kampanii reklamowych Facebook

Fasttony.es – Multiproduct Ads

Szczególnie ciekawym przyciskiem jest CTA „Jak dojechać”, gdyż po kliknięciu w niego użytkownik przenosi się do interaktywnej mapy, która z miejsca gdzie aktualnie się znajduje, prowadzi go do najbliższego sklepu, w którym można kupić ten produkt. Z kolei Custom Location Ads służy wyświetlaniu dowolnej reklamy w tym również tej z 5 produktami, na konkretnej ulicy i w zdefiniowanym obszarze. Reklam taka trafia tylko do ludzi obecnych w określonym miejscu. Rodzaje tej obecności to: zamieszkujący (home), przebywający, ale nie mieszkający w tym miejscu (recent), przebywający w tym miejscu, ale mieszkający minimum 150 kilometrów dalej (travel in). Reklama emitowana w opcji travel in to idealne rozwiązanie np. w przypadku pozyskiwaniu klientów dla hoteli, restauracji, atrakcji lokalnych. Chcąc dokonać rezerwacji, klient musi wejść na stronę firmy, więc kliknięcie jest skuteczne.

optymalizacja reklam Facebook

FastTony.es – Reklama w opcji Travel In z CTA „Jak Dojechać”

AM: Rzeczywiście, sporo funkcji. Pytanie, czy poza dostępem do produktu, umożliwiacie jego przetestowanie, doradztwo lub pomoc w zrobieniu np. interfejsu klienta?

DK: Oczywiście, uczymy klienta, jak powinien działać na każdym etapie. Przeprowadziliśmy ponad 50 kampanii, wykorzystaliśmy wszystkie możliwości naszych produktów, oczekując konkretnych efektów. Sam, gdy coś robię, mam takie oczekiwania. Obojętnie jakie efekty, ale muszą być. Przykład: klient mówi, że chce reklamę, która będzie widoczna tylko w jednej dzielnicy Warszawy. Włączamy tę opcję i zapraszamy do testów.

optymalizacja reklamy Facebook

Fasttony.es – Geolokalizacja

AM: Czy są na rynku firmy, które robią podobne rzeczy?

DK: Takie firmy istnieją, ale nie oferują wszystkich możliwości, które są w naszym systemie. My przede wszystkim podchodzimy do kontraktu uczciwie – obojętnie czy firma jest mała, czy duża, kwota rozliczenia jest stała i nie zależy od budżetu reklamowego firmy. Łączymy formaty reklamy z rozliczeniem za działania (CPA), co zmniejsza koszty, ponieważ klient nie płaci za interakcje niepowiązane z wejściem na stronę (komentarze, udostępnienia, posty ). Ta forma rozliczeń również umożliwia rozliczanie za polubienie fanpejdża i pomaga zwiększyć liczbę jego fanów. Ponadto nasi konkurenci nie oferują reklam lokalnych (Custom Location Ads), które cieszą się dużym powodzeniem. Pozwalają one tworzyć reklamy na wskazanym obszarze np. tylko kilometr od wybranej galerii handlowej, sklepu konkurencji lub innego dowolnego miejsca. Dla tego sytemu granice terytorialne danego państwa nie mają znaczenia. Można z powodzeniem tworzyć reklamy, które będą wyświetlane w dowolnym obszarze o promieniu od 1 do 80 km na całej planecie. Obserwowaliśmy kampanie klienta, która wyświetlała się tylko na wyspie-palmie w Dubaju. Tylko tam, tylko dla mieszkańców tej wyspy. Choć przypuszczam, że pewnie wkrótce ktoś z tego pomysłu też skorzysta.

AM: A Wasze plany na najbliższą przyszłość? Polska? Czy zagranica, jak w przypadku wielu polskich startupów?

DK: Chcemy być obecni i tu, i tu. W Polsce jest nasz rynek rodzimy, wszyscy klienci i cała ekipa współpracująca. Jest też sporo do zrobienia, jeśli chodzi o edukację klientów w zakresie efektywności reklamy. Rynek zagraniczny też wchodzi w grę. Ciągle rozwijamy nasz produkt – obecnie pracujemy nad kilka nowymi pomysłami, które pokażemy, jak tylko będą skończone.

AM: Dziękuję za rozmowę i życzę powodzenia!

Za pomoc w opracowaniu wywiadu dziękuję Paulinie Żmijowskiej.


Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityka Ciasteczek. OK, rozumiem.

Partnerzy