Dla 84% przedstawicieli firm PR pomiar jest ważny

Ocena efektów działań PR jest istotna dla wiarygodności PR – tak twierdzą przedstawiciele brytyjskich agencji PR.

Jak pisze autor bloga The Thougful Thud, dzisiaj PRCA (brytyjski odpowiednik ZFPR) ogłosiło wyniki swoich badań, które pokazuje, że 84% przedstawicieli firm PR wierzy, że ocena efektów działań PR jest bardzo ważna dla wiarygodności PR. Niestety, nie znalazłam tych wyników na stronie PRCA, pozostaje zatem wierzyć autorowi bloga.

Rezultaty badań są zachęcające i optymistyczne, jeśli chodzi o dalszy postęp w branży, pisze Barry Leggetter. Podczas recesji, gdy presja wiąże się zarówno z budżetami, jak i realizacją działań przez agencję, szansą – zarówno dla agencji, jak i dla klienta jest uwzględnienie w strategii PR elementu pomiaru efektywności.Powodem do optymizmu jest to, że w badaniu 60% szefów PR stwierdziło, żę nie ma zmian w proporcjach budżetów PR przeznaczanych na ocenę. Innymi słowy, jest to duża szansa dla agencji, aby zapewnić klientowi wartość dodaną w postaci miar skuteczności, które nie mogą być zakwestionowane.

Leggetter wspomina też o planowanej współpracy PRCA i AMEC celem promowania pomiaru efektów działań PR. Za główne wyzwania upatruje dwa główne mity związane z pomiarem efektywności działań PR: pomiar jest drogi a klienci nie są zainteresowani płaceniem za niego. Twierdzi, że istnieją wystarczające argumenty, aby zmienić nastawienie branży PR. To w Wielkiej Brytanii.

W Polsce debata branżowa jakoś na razie omija kwestie pomiarowe…

Zdjęcie pochodzi z serwisu sxc.hu


Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityka Ciasteczek. OK, rozumiem.

Partnerzy