Czy integracja e-mail marketingu z social media jest skuteczna

Przyciski do udostępniania treści w social media zawitały do newsletterów. Czy jednak odbiorcy mailingów z nich korzystają?

Postanowiła to sprawdzić firma GetResponse, dostawca usług email marketingowych. Jak widać, odbiorcy jej newsletterów mogą przesłać jego treść mailem dalej, udostępnić ją na Facebooku czy Twitterze. Wygląda to jak na poniższym obrazku.

Na razie z tej opcji korzysta niewielu marketerów – GetResponse przeprowadziło takie badania w Stanach. Przeanalizowane w tym celu zostały ponad 2 miliony wiadomości wysłanych przez amerykańskich użytkowników GetResponse. Zbadano, które serwisy społecznościowe (Facebook, Twitter, LinkedIn) najczęściej wybierali marketerzy tworzący newslettery, a także, z których serwisów faktycznie korzystali odbiorcy newsletterów.

Z badania wynika, że 18,3% marketerów korzysta z opcji umieszczania udostępniania w e-mailach. 51,9% takich wiadomości zawiera możliwość szybkiego udostępnienia na jednym portalu, 40,6% – na dwóch, a 7,4% – na trzech. Tylko w 0,1% wiadomości znalazły się przyciski udostępnienia aż w czterech różnych portalach społecznościowych. Według badania, najpopularniejszym wśród marketerów serwisem jest Facebook – przyciski do niego umieszcza aż 91,6% marketerów, następnie – Twitter – 46,1% i LinkedIn – 8,5%.

W przypadku odbiorców newsletterów, rzecz przedstawia się nieco inaczej. Najczęściej klikanym przyciskiem szybkiego udostępniania okazał się LinkedIn. Jego wskaźnik kliknięć osiągnął 9,6%, natomiast w przypadku Facebooka było to 5,6%, a Twittera – 5%. Wiadomości email, w których zostały umieszczone przyciski udostępniania na social media osiągnęły wskaźnik kliknięć na poziomie 5,6%, a wiadomości bez przycisków – 2,6%.

Autorzy badania twierdzą, że integracja email marketingu z social media ma wyraźnie rosnącą tendencję. W porównaniu z badaniem z ubiegłego roku, liczba użytkowników udostępniających e-maile w social media wzrosła aż o 40%.

Czy korzystacie już z opcji dzielenia się treściami w social media w Waszych newsletterach? Jak oceniacie jej skuteczność?


Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityka Ciasteczek. OK, rozumiem.

Partnerzy