Brand Communication Channels – mapa komunikacji 360

Brand Communication Channels to mapa kanałów komunikacji biznesowej opracowana przez agencję Up. Zawiera niemal 170 kanałów komunikacji biznesowej, pogrupowanych w 13 głównych kategorii.

Projekt agencji Up przywodzi na myśl inne narzędzie – The Conversation Prism Briana Solisa, który z kolei zebrał i pogrupował kanały komunikacji społecznościowej. Narzędzie przyjęło się w Polsce – widziałam już kolorowe wydruki na ścianach firm szkoleniowych i agencji interaktywnych czy infografiki w wielu książkach.

Twórcy Brand Communication Channels poszli jednak szerzej. Stworzyli listę około 170 obecnie stosowanych kanałów komunikacji marketingowej i podzielili je na trzynaście kategorii, kierując się wskazówkami z teoretycznych opracowań naukowych i kategoryzacji stosowanych w konkursach międzynarodowych. Kategoryzacja, a także opracowanie graficzne narzędzia są własnymi pomysłami agencji. Jak twierdzi Tomasz Graszewicz z agencji Up, w dostępnych źródłach marketingowych w internecie i literaturze branżowej brakowało aktualnej, pełnej listy kanałów przedstawionej w czytelnej graficznej formie. Mapa Brand Communication Channels ma tę lukę wypełnić.

Brand Communication Channels

Narzędzie ma pełnić kilka funkcji:

  • inspiracja – wsparcie i lista podpowiedzi dla pracowników agencji planujących kampanie marketingu zintegrowanego;
  • edukacja – pomoc dla studentów, wykładowców i trenerów komunikacji biznesowej
  • analiza – przez pokazanie palety możliwości może skłonić brand managerów i strategów do rozważenia nowych rozwiązań.

Jak zdobyć mapę Brand Communication Channels? Trzeba wejść na stronę poświęconą mapie: http://agencjaup.pl/mapa/ i skorzystać z jednej z opcji:

  • zamówienie gotowego wydruku w rozmiarze B1 lub B2
  • pobranie mapy w pliku JPG – przydatne dla autorów opracowań naukowych i prezentacji (mapa ma format zgodny ze standardowym formatem slajdów). To są te obrazki, które widzicie w tekście.

Brand Communication Channels

Autorzy mapy  Brand Communication Channels będą wdzięczni za wszelkie sugestie zmian. Można je zgłaszać przez specjalny formularz na stronie mapy lub na Facebookowym fanpejdżu BrandCommunicationChannels.

Mi narzędzie się bardzo podoba. Z pewnością będę z niego korzystała. Przyda się do prezentacji omawiających narzędzia komunikacji marketingowej, do tekstów naukowych, nad którymi obecnie pracuję czy na szkolenia, które prowadzę. Poręczny format sprawia, że pliki są łatwe do stosowania. 


Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityka Ciasteczek. OK, rozumiem.

Partnerzy