Blogi coraz popularniejszym kanałem marketingowym?

Nie wiem, czy Wy też odnieśliście wrażenie, że blogerzy stają się coraz bardziej modni, sądząc po tym, ile akcji z nimi zostało ogłoszonych w ostatnich dniach. Marketingowcy zdaje się korzystają z tego, że święta/długie weekendy na jakiś czas się skończyły i teraz jest dobry czas na prowadzenie działań promocyjnych. Oto przegląd kampanii.

Akcje charytatywne

  • Fundacja Społeczna „Ludzie dla ludzi” – Policzmy się z rakiem

To – jak piszą na jej stronie internetowej organizatorzy, Fundacja Społeczna “Ludzie dla ludzi”- całoroczna inicjatywa zagrzewająca do walki z rakiem. Jej głównym narzędziem jest serwis policzmysie.pl, którego celem jest budowa wzajemnie wspierającej się społeczności – tych, którzy walczą, wygrali i tych, którzy wspierają najbliższych w pokonywaniu choroby. Raz w roku, podczas wybranego majowego tygodnia, w sieci odbywa się wielkie liczenie wszystkich tych, którzy chcieliby zamanifestować swoje wsparcie dla osób zmagających się z chorobą nowotworową. Pierwsze liczenie odbyło się w 2010 roku. Do policzenia się zachęcają też blogerzy i vlogerzy, m. in. Natalia Hatalska, Jessica Mercedes, Cezik, Kominek, Maciek Budzich oraz Dawid Kwiatkowski.

 Policzmy się z rakiem

Konkursy

  • Hoop Cola – Można inaczej

Hoop Cola poszukuje nowej gwiazdy YouTube. Główna strona akcji toW jury oceniającym kandydatki i kandydatów znajdą się aktualni liderzy tego kanału, w tym Abstrachuje, SA Wardęga, 20m2 Łukasza oraz Niekryty Krytyk, których krótkie filmiki zapowiadają już wydarzenie na YouTube (poniżej jeden z nich). Materiały wideo z kandydatami wybranymi na castingach poddaną zostane głosowaniu – internauci wybiorą zwycięzcę, który wraz z jury weźmie udział w Sonisphere Festivalu na Stadionie Narodowym. Ale to nie wszystko. Laureat otrzyma sprzęt i wszelkie potrzebne materiały do nagrania swojej serii filmów oraz wsparcie ze strony LifeTube.

  • Beskidzkie – Bez kitu

Czyli kampania marki Beskidzkie (przekąski – paluszki i czipsy). Jej głównym elementem jest konkurs, który rozpoczął się 6 maja na stronie bezkitu.pl. Do udziału w nim zachęcają vlogerzy: Ravgor, Wapniak, Martin Stankiewicz, Red Lipstick Monster, Kocham Gotować (Piotr Ogiński). Zadanie konkursowe polega na stworzeniu autoprezentacyjnego filmiku, “bez udawania i bez kitu”. Przewidziano dwa rodzaje nagród – nagrody przyznawane przez internautów za pomocą internetowego głosowania (koszulki i zestawy produktów Beskidzkich) oraz nagrody jury (iPad Air).

 Beskidzkie bez kitu

Akcja sponsoringowa

  • Varta – sponsoring wyjazdu blogerów z Tasteaway.pl do krajów Kaukazu

Autorzy bloga podróżniczo-kulinarnego tasteaway.pl wybierają się do krajów Kaukazu, Gruzji i Armenii. Varta wyposażyła ich w swoje produkty, m. in. latarkę czy przenośny bank energii Power Pack i inne produkty marki. Autorzy bloga planują je przetestować i opisać swoje wrażenia. Relacjom z wyjazdu będzie również towarzyszył konkurs organizowany wspólnie z marką – poniżej ekran powitalny podstrony z konkursem, na którą odsyła banner na blogu.

Varta konkurs

I taka drobna sugestia na boku.  Zastanawiam się jednak, jak firmy czy organizacje mierzą potem efekty takiej akcji. O ile umieścimy logo linkujące do strony firmy czy wręcz do konkretnego produktu, o tyle jesteśmy jeszcze w stanie sprawdzić, czy faktycznie ruch z bloga przepływa na naszą stronę i czy przekłada się na sprzedaż. Ale jeśli część sprzedaży jest realizowana offline – to mamy problem. Moge zobaczyć jakiś produkt na moim ulubionym blogu, kupić go, ale czy firma kiedykolwiek się o tym dowie? Ok, można by było zbadać świadomość marki u internautów, może też wśród czytelników bloga, ale to już wymaga trochę więcej zachodu. Pytanie czy to się opłaca, zwłaszcza tym największym firmom, gdzie blogerzy są raczej drobnym dodatkiem do dużych kampanii telewizyjnych czy prasowych.

Na pewno blogerzy stają się modni, tak jak swego czasu modny był Facebook. Ci o największych zasięgach stają się łakomym kąskiem dla marketerów bo mają potencjał do dotarcia do sporych i to tego w miarę jednorodnych grup publiczności (aczkolwiek i tak nie jest to taki zasięg, jak w przypadku telewizji). Możliwe, że właśnie nadeszło pięć minut blogosfery w marketingu i takich akcji, jak powyżej opisywane, będzie więcej.

P.S. Newsy o nowych kampaniach podpatrzyłam w serwisie Marketing Przy Kawie i Nowy Marketing.


Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityka Ciasteczek. OK, rozumiem.

Partnerzy